Zadanie polega na stworzeniu w muzeum nowej przestrzeni ekspozycyjnej dla rodzin z dziećmi, w której zwiedzający będą poznawali średniowieczne dzieje Wielunia począwszy od legendy związanej z powstaniem miasta aż po wiek XV. W założeniu ekspozycja ta ma służyć edukacji dzieci w wieku 4-9 lat, które poprzez wspólną zabawę z rodzicami i dziadkami staną się małymi odkrywcami. Wizyta w muzeum będzie sprzyjać integracji międzypokoleniowej i przeciwdziałać wykluczeniu społecznemu osób starszych.
W założeniu przedsięwzięcie będzie składało się z dwóch części:
W części multimedialnej chcemy zaprezentować legendę o powstaniu Wielunia za pomocą techniki animacji 3D. Ukazana w sposób nowatorski i atrakcyjny powieść o polowaniu księcia Władysława Odonica będzie zachęcała do poznawania najstarszej historii Wielunia. W tej części będzie również hologram denara wieluńskiego, monety wybijanej za czasów księcia Władysława.
W drugiej części przestrzeni ekspozycyjnej znajdą się edukacyjne stanowiska interaktywne, stanowiska przestrzenne z tekstami merytorycznymi dla dzieci i dorosłych, innowacyjne formy prezentowania muzealiów, faksymile oraz stanowiska zabaw dydaktyczno-ruchowych. Będą to zabawy dziecięce typu: puzzle, labirynty, zagadki – wszystkie związane z historią Wielunia, postaciami królów i uczonych. W ten sposób proces poznawania i uczenia się będzie przebiegał naturalnie wspierany zabawą i interakcją.